ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κράτηση πλοίου και πρόστιμο «μαμούθ» σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία από το Ιράν

ΝΑΥΤΙΛΙΑ / Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2025, 06:16 / Συν 1

Κράτηση πλοίου και πρόστιμο «μαμούθ» σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία από το Ιράν φέρνουν ξανά στο προσκήνιο τον γεωπολιτικό χάρτη της Μέσης Ανατολής.

Ο γεωπολιτικός χάρτης της Μέσης Ανατολής έρχεται για ακόμη μια φορά στο προσκήνιο, με μια υπόθεση με φόντο τη ναυτιλία, αφού οι Ιρανοί εισαγγελείς ζητάνε ένα ποσό «μαμούθ» από την Zodiac Maritime, με έδρα το Λονδίνο, ως πρόστιμο σχετικά με την υπόθεση του πλοίου μεταφοράς εμπορευμάτων MSC Aries, το οποίο κατασχέθηκε από τις ιρανικές δυνάμεις τον Φεβρουάριο με το πρόσχημα της μεταφοράς «επικίνδυνων και επιβλαβών υλικών».

«Έχει ζητηθεί πρόστιμο 170 εκατομμυρίων δολαρίων κατά του ιδιοκτήτη του, ισραηλινής καταγωγής», δήλωσε ο δικαστικός εκπρόσωπος Asghar Jahangir την Τρίτη.

Το MSC Aries κατασχέθηκε από Ιρανούς πράκτορες καθώς έπλεε κοντά στο Στενό του Ορμούζ στις 13 Απριλίου 2024. Ήταν μόλις μια μέρα πριν το Ιράν εξαπολύσει τη μαζική επίθεση με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους στο Ισραήλ. Το πλοίο και τα 25 μέλη του πληρώματός του τέθηκαν υπό κράτηση. Η κατάσχεση αυτή δεν ήταν μια ασυνήθιστη ενέργεια για το Ιράν, καθώς συνηθίζει να καταλαμβάνει πλοία σε περιόδους γεωπολιτικής έντασης.Κράτηση πλοίου και πρόστιμο «μαμούθ» σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία από το ΙράνΚράτηση πλοίου και πρόστιμο «μαμούθ» σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία από το Ιράν

Το MSC Aries ανήκει σε θυγατρική της Zodiac Maritime και είναι ναυλωμένο στην εταιρεία MSC. Η Zodiac εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο και θεωρείται βρετανική εταιρεία.

Πίσω από την εταιρεία βρίσκεται ένα όνομα που έχει αφήσει το αποτύπωμά του στη διεθνή ναυτιλία. Ένας από τους ιδιοκτήτες της είναι ο Eyal Ofer, ένας από τους 100 πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, ο οποίος διαχειρίζεται επί του παρόντος την περιουσία του από το Μονακό. Ο Ofer είναι ισραηλινής καταγωγής και πιο συγκεκριμένα είναι ένας από τους δύο γιους του θρύλου της ισραηλινής ναυτιλίας Sammy Ofer και περιγράφεται από ορισμένα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης ως «ο πλουσιότερος άνθρωπος του Ισραήλ». Στο Ιράν, θεωρείται «σιωνιστής καπιταλιστής» και κατηγορείται για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.

Η κατηγορία της μεταφοράς επικίνδυνων υλικών που ισχυρίζεται το Ιράν είναι ασυνήθιστη, καθώς δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα. Μια παραβίαση ασφαλείας αυτού του τύπου συνήθως αντιμετωπίζεται ως αστικό ή διοικητικό ζήτημα στα περισσότερα λιμάνια του κόσμου και όχι ως ποινική υπόθεση. Η εταιρεία, όπως προβλέπεται, μπορεί να καταθέσει εγγύηση για να απελευθερωθεί το πλοίο ενώ εκτυλίσσεται η δικαστική διαδικασία.

Από προσωπική εμπειρία, όσοι ναυτικοί έχουμε περάσει τα Στενά του Ορμούζ και τον Περσικό Κόλπο γνωρίζουμε πόσο εύκολο είναι να πλεύσει ένα πλοίο μέσα στην οικονομική ζώνη του Ιράν και να βρεθεί αντιμέτωπος από το πουθενά με τις ιρανικές ειδικές δυνάμεις.

Η περιοχή παραμένει από τις πιο επικίνδυνες στον κόσμο, αφού το Ιράν εκμεταλλεύεται στο έπακρον τη γεωστρατηγική του θέση και δημιουργεί προβλήματα στα πλοία, στους ναυτικούς και στο παγκόσμιο εμπόριο.

Πηγή: e-nautilia.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button