Τι προβλέπεται για τα luxury ξενοδοχεία έως το 2034

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ / Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025, 06:08 / Συν 1
Η παγκόσμια αγορά σε luxury ξενοδοχεία θα φτάσει τα 181,5 δις δολάρια έως το 2034 -από 113,1 δις το 2024- σημειώνοντας αύξηση με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,9% από το 2025 έως το 2034.
Αυτό αποκαλύπτει έκθεση της Allied Market Research, για ξενοδοχεία επιχειρηματικά, αεροδρομίου, θέρετρα, σουίτες και άλλα στις κατηγορίες «αλυσίδα» και «ανεξάρτητα».
Κύριοι παράγοντες που καθορίζουν την ανάπτυξη
Η άνοδος των ταξιδιών bleisure, όπου οι επαγγελματικές δραστηριότητες και οι διακοπές συνδυάζονται, καθίσταται σημαντική κινητήρια δύναμη.
Η απομακρυσμένη εργασία και τα ευέλικτα ωράρια γίνονται κυρίαρχα για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες.
Επεκτείνουν ολοένα και περισσότερο τα ταξίδια τους ώστε να περιλαμβάνουν στοιχεία αναψυχής. Αναζητούν premium παροχές που τους επιτρέπουν να εξισορροπούν την εργασία με τη χαλάρωση.
Τα πολυτελή ξενοδοχεία βρίσκονται σε μοναδική θέση για να καλύψουν αυτή τη ζήτηση. Προσφέρουν συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, κομψούς χώρους εργασίας, εγκαταστάσεις ευεξίας και επιλεγμένες τοπικές εμπειρίες, όλα κάτω από την ίδια στέγη.
Τα στελέχη και οι επαγγελματίες προτιμούν πλέον καταλύματα που τους επιτρέπουν να φιλοξενούν συναντήσεις σε εκλεπτυσμένα περιβάλλοντα και να χαλαρώνουν σε lounges σπα ή σε εστιατόρια υψηλής κουζίνας στη συνέχεια.
Η τάση, ενισχύει τα ποσοστά πληρότητας κατά τις καθημερινές, που παραδοσιακά είναι χαμηλότερα για τα καταλύματα αναψυχής. Ταυτόχρονα, αυξάνει επίσης τη μέση διάρκεια διαμονής και τα έσοδα ανά επισκέπτη.
Επιπλέον, οι βιωματικοί μικροπροορισμοί παρουσιάζουν μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για την αγορά πολυτελών ξενοδοχείων. Προσελκύουν εύπορους ταξιδιώτες που αναζητούν αποκλειστικότητα, αυθεντικότητα και καθηλωτικές πολιτιστικές εμπειρίες.
Τα καταλύματα σε απομακρυσμένες ή λιγότερο γνωστές περιοχές (ιδιωτικά νησιά, ορεινά καταφύγια ή χωριά πολιτιστικής κληρονομιάς), ξεχωρίζουν.
Προσφέρουν μια αίσθηση απομόνωσης και εξατομικευμένης ανακάλυψης που δεν υπάρχει σε mainstream προορισμούς, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά αστικά πολυτελή ξενοδοχεία.
Τα επιχειρηματικά ξενοδοχεία
Τα επιχειρηματικά ξενοδοχεία θα διατηρήσουν την ηγετική τους θέση καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.
Ανά τύπο, ο τομέας των επαγγελματικών ξενοδοχείων κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς το 2024, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ένα τέταρτο της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ξενοδοχείων.
Εκτιμάται ότι θα διατηρήσει την ηγετική του θέση.
Αυτά τα ξενοδοχεία απευθύνονται σε στελέχη και επαγγελματίες με εξατομικευμένες παροχές όπως internet υψηλής ταχύτητας, αίθουσες συνεδριάσεων, γρήγορο check-in και εγγύτητα σε επιχειρηματικές περιοχές. Παρά τις προσωρινές επιβραδύνσεις λόγω των τάσεων της τηλεργασίας, τα εταιρικά ταξίδια ανακάμπτουν, ειδικά σε χρηματοοικονομικούς και τεχνολογικούς κόμβους.
Ο τομέας αναμένεται να διατηρήσει την κυριαρχία του, υποστηριζόμενος από την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου, την επανέναρξη των διαλέξεων με φυσική παρουσία και τη ζήτηση για πολυτελή καταλύματα που συνδυάζουν εργασία και άνεση.
Οι αλυσίδες διατηρούν την κυριαρχία τους
Οι αλυσίδες κατείχαν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς το 2024, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ξενοδοχείων. Eκτιμάται ότι θα διατηρήσει την ηγετική του θέση καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.
Eπωφελούνται από την ισχυρή αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, την τυποποιημένη ποιότητα υπηρεσιών, τα προγράμματα επιβράβευσης και την εκτεταμένη παγκόσμια εμβέλεια, καθιστώντας τα μια προτιμώμενη επιλογή τόσο μεταξύ των ταξιδιωτών για επαγγελματικούς λόγους όσο και των ταξιδιωτών αναψυχής.
Η οικονομική τους σταθερότητα και η ικανότητa τους να επενδύουν στην τεχνολογία, τη βιωσιμότητα και την εκπαίδευση του προσωπικού ενισχύουν περαιτέρω την κυριαρχία τους στην αγορά.
Σημαντικοί παίκτες όπως οι Marriott, Hilton και Hyatt συνεχίζουν να επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκια πολυτελών προϊόντων τους στις αναδυόμενες οικονομίες.
Βελτιώνουν τις εμπειρίες των επισκεπτών με καινοτομίες όπως τα check-in μέσω κινητού και τις υπηρεσίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), ενισχύοντας έτσι το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.
Η Βόρεια Αμερική στην κορυφή
Ανά περιοχή, η Βόρεια Αμερική είχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς σε έσοδα το 2024, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τρίτο.
Η ανάπτυξη, διαμορφώνεται από την υψηλή καταναλωτική δαπάνη, την ισχυρή παρουσία της επωνυμίας και τις ποικίλες ταξιδιωτικές και τουριστικές προσφορές της περιοχής.
Μία από τις βασικές τάσεις της αγοράς είναι η ανοδική ζήτηση για διαμονές με επίκεντρο την ευεξία και την εμπειρία.
Οι ταξιδιώτες δίνουν όλο και περισσότερο προτεραιότητα στη χαλάρωση, τη φύση και τις επιλεγμένες εμπειρίες έναντι των παραδοσιακών αξιοθέατων.
Μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Τορόντο συνεχίζουν να βλέπουν σταθερή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και επαγγελματικά. Αναδυόμενοι προορισμοί όπως το Νάσβιλ και το Σκότσντεϊλ κερδίζουν δημοτικότητα για πολυτελείς αποδράσεις.
Πηγή: tourismtoday.gr








