ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το δεξαμενόπλοιο που γράφει ιστορία: Παγκόσμια πρωτιά για την Capital και τον Lloyd’s Register

ΝΑΥΤΙΛΙΑ / Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2025, 06:17 / Συν 1

Το δεξαμενόπλοιο που γράφει ιστορία: Παγκόσμια πρωτιά για την Capital και τον Lloyd’s Register. Το M/T Argeus I ανοίγει νέο κεφάλαιο στη βιώσιμη ναυτιλία, συνδυάζοντας καινοτομία, τεχνολογία LNG και μηδενικές εκπομπές κατά τον ελλιμενισμό του.

Ως ένας άνθρωπος της θάλασσας που έχει ζήσει από κοντά την τεχνολογική εξέλιξη των δεξαμενόπλοιων, δεν μπορώ παρά να αναγνωρίσω τη σημασία τέτοιων επιτευγμάτων. Το «Argeus I» δεν είναι απλώς ένα ακόμη νέο πλοίο, είναι ένα πλοίο έκανε ένα βήμα προς τη ναυτιλία του μέλλοντος.

Αντιπροσωπεύει τη μετάβαση από τη θεωρία της «πράσινης» λειτουργίας στην πράξη, αποδεικνύοντας ότι η καινοτομία και η βιωσιμότητα μπορούν να συνυπάρξουν χωρίς εκπτώσεις στην αποδοτικότητα.

Το δεξαμενόπλοιο M/T Argeus I LNG διπλού καυσίμου, Ice-Class, χωρητικότητας 155.000 dwt, κατασκευασμένο το 2025 από την New Times Shipbuilding Co., Ltd., έλαβε από τον Lloyd’s Register την υψηλότερη κατάταξη με την κατηγορία 100A1, επιβεβαιώνοντας την τήρηση των αυστηρών προτύπων κατασκευής και συντήρησης για βελτιωμένη ασφάλεια και λειτουργική αξιοπιστία.

Το «Argeus I» αποτελεί το αποτέλεσμα μιας πρωτοποριακής συνεργασίας μεταξύ της Capital και του Lloyd’s Register για την ολοκλήρωση της πρώτης στον κόσμο Αξιολόγησης Συμβατότητας Shore Power (OPS) για δεξαμενόπλοια, η οποία είναι η πρώτη τέτοια αξιολόγηση που διεξήχθη μετά την επίσημη δημοσίευση του προτύπου IEC 80005-1 το 2012.

Η πιστοποίηση αυτή διασφαλίζει ότι και τα έξι πλοία της σειράς —«Argeus I», «Aristoklis», «Archelaos», «Aristodimos», «Ayrton» και «Amor»— θα είναι πλήρως συμβατά με τις υποδομές του λιμανιού Long Beach στην Καλιφόρνια, επιτρέποντας την απρόσκοπτη σύνδεση με την παροχή ενέργειας από την ξηρά κατά τον ελλιμενισμό τους και λειτουργώντας με μηδενικές εκπομπές. Το «Argeus I» είναι το πρώτο από τα έξι αδελφά πλοία διπλού καυσίμου LNG που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση στην Capital μεταξύ 2025 και 2027.

Το πλοίο διαθέτει κινητήρα MAN B&W ME-GI με εξαιρετικά χαμηλή ολίσθηση μεθανίου όταν λειτουργεί με καύσιμο μεθανίου, ελαχιστοποιώντας σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Σε σύγκριση με ένα πλοίο ECO του 2015 παρόμοιας χωρητικότητας, το πλοίο διπλού καυσίμου LNG M/T Argeus I επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμου έως 48% και μείωση εκπομπών έως 54%, γεγονός που οδηγεί σε χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και κόστος μεταφοράς ανά μονάδα.

Πρόσθετα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη επιτυγχάνονται μέσω της σύνδεσης AMP (σύνδεση με την ξηρά), η οποία μειώνει τις εκπομπές στο μηδέν κατά τον ελλιμενισμό, ενώ η συνολική μείωση εκπομπών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού υπερβαίνει το 60%. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Capital για βιώσιμη ναυτιλία και την τοποθετεί στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Η Capital δεν περιορίζεται στην ανανέωση ή την επέκταση του στόλου της· θέτει νέα πρότυπα και δείχνει ξεκάθαρα προς ποια κατεύθυνση οφείλει να κινηθεί η σύγχρονη ναυτιλία.

Πηγή: e-nautilia.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button