Dorian LPG: Ισχυρή μερισματική πολιτική
Έκτακτη διανομή 27,8 εκατ. δολαρίων - Έσοδα 124,1 εκατ. δολ. και κέρδη 55,4 εκατ. δολ. στο β' τρίμηνο

ΝΑΥΤΙΛΙΑ / Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, 06:16 / Συν 1
Την ισχυρή μερισματική πολιτική, που εφαρμόζει σταθερά τα τελευταία χρόνια, συνεχίζει η Dorian LPG, η οποία ανακοίνωσε ακόμα ένα έκτακτο μέρισμα ύψους 27,8 εκατ. δολαρίων.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, που διαχειρίζεται πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς LPG, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 55,4 εκατ. δολαρίων για το β’ τρίμηνο του οικονομικού έτους.
Τα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα 124,1 εκατ. δολάρια, από 82,4 εκατ. δολάρια πέρσι, ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 53.725 δολάρια ανά διαθέσιμη ημέρα.
Όπως δήλωσε ο κ. Γιάννης Χατζηπατέρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας: «Το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε έκτακτο μέρισμα 0,65 δολαρίου ανά μετοχή, αντανακλώντας τη δέσμευσή μας για απόδοση αξίας στους μετόχους, τη διατήρηση ενός ισχυρού ισολογισμού και την εμπιστοσύνη μας στα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς LPG.
Οι θαλάσσιες μεταφορές υγραερίου παγκοσμίως κατέγραψαν ρεκόρ το προηγούμενο τρίμηνο.
Η ναυλαγορά βελτιώθηκε, υποστηριζόμενη από ιστορικά υψηλές εξαγωγές από τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή.
Όπως πάντα, αναγνωρίζω τη συμβολή της ομάδας της Dorian -460 άτομα στη θάλασσα- για τον επαγγελματισμό και την αφοσίωσή τους κατά τη διάρκεια ενός ακόμη τριμήνου με έντονες γεωπολιτικές διακυμάνσεις».
Επισημαίνεται ότι ο δείκτης Baltic Exchange LPG Index (διαδρομή Ras Tanura-Chiba) ανήλθε κατά μέσο όρο στα 81,320 δολάρια ανά τόνο, έναντι 52,049 δολ. ανά τόνο έναν χρόνο πριν.
Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή καυσίμων VLSFO (Σιγκαπούρη & Fujairah) μειώθηκε στα 505 δολ./τόνο, από 610 δολ./τόνο το 2024.
Οι διαθέσιμες ημέρες στόλου αυξήθηκαν σε 2.290 από 2.207, λόγω ενίσχυσης του στόλου, αντισταθμιζόμενης εν μέρει από περισσότερες ημέρες εκτός υπηρεσίας λόγω δεξαμενισμού.
Προοπτικές αγοράς
Στην ευρύτερη αγορά αργού, ο OPEC+ ανακοίνωσε σταδιακή άρση των εθελοντικών περικοπών παραγωγής που εφαρμόστηκαν από το 2023.
Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 411.000 βαρέλια/ημέρα τον Ιούλιο του 2025, με επιπλέον αυξήσεις 548.000 και 547.000 βαρελιών την ημέρα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο αντίστοιχα.
Αυτό ενίσχυσε τη διαθεσιμότητα LPG για εξαγωγές από τη Μέση Ανατολή, ιδιαίτερα από τη Σαουδική Αραβία, όπου οι εξαγωγές αυξήθηκαν από 1,5 εκατ. τόνους (β’ τρίμηνο 2025) σε πάνω από 2 εκατ. τόνους (γ’ τρίμηνο 2025).
Το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο LPG διευρύνθηκε, με τις εξαγωγές των ΗΠΑ να ξεπερνούν τους 17 εκατ. τόνους (περίπου +1 εκατ. τόνους σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2025). Η αυξημένη προσφορά πίεσε προς τα κάτω τις τιμές LPG.
Οι διαφορές τιμών προπανίου έναντι Brent μειώθηκαν από 55% σε 53% στη Βορειοδυτική Ευρώπη και από 63% σε 61% στην Άπω Ανατολή.
Στις ΗΠΑ, οι τιμές προπανίου έπεσαν από 51% σε 44% του WTI σε σχέση με το β’ τρίμηνο, παραμένοντας πάντως υψηλότερες από το 2024.
Γεωπολιτικές εξελίξεις
Όσον αφορά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, συνέχισαν να επηρεάζουν τις αγορές πετρελαίου και LPG, με τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Η 90ήμερη αναστολή δασμών στις εισαγωγές αμερικανικού LPG από την Κίνα, που έληγε τον Αύγουστο 2025, παρατάθηκε, ωστόσο οι συναλλασσόμενοι παραμένουν επιφυλακτικοί.
Οι κινεζικές εισαγωγές LPG διαμορφώθηκαν σε 9,9 εκατ. τόνους, κάτω από το προηγούμενο υψηλό των παραπάνω από 10 εκατ. τόνους του 2024, ενώ ο δασμός 10% εξακολούθησε να
επιβαρύνει τα περιθώρια των πετροχημικών.
Πολλοί Κινέζοι αγοραστές στράφηκαν σε μη αμερικανικές πηγές:
- Εισαγωγές από Μέση Ανατολή: σχεδόν 12 εκατ. τόνους (Ιαν.-Αύγ. 2025) έναντι 10 εκατ. το 2024.
- Από ΗΠΑ: 8,5 εκατ. τόνους, από σχεδόν 12 εκατ. πέρσι.
Οι αλλαγές αυτές οδήγησαν σε ανακατεύθυνση φορτίων και ενίσχυσαν τις ροές αμερικανικού LPG προς τη Νότια και Νοτιοανατολική Ασία.
Οι ναύλοι VLGC ενισχύθηκαν στο γ’ τρίμηνο 2025, με τον Baltic Index να ανέρχεται σε 81 δολ. ανά τόνο, από 63 δολ. ανά τόνο το β’ τρίμηνο.
Η αύξηση προήλθε εν μέρει από τη μεγαλύτερη ζήτηση σε τονομίλια, λόγω αλλαγών στις ροές φορτίων (π.χ. αυξημένες μεταφορές ΗΠΑ-Ινδία) και από τη συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά, που απορρόφησε διαθέσιμη χωρητικότητα.
Παρά τη θετική τάση, οι ναύλοι περιορίστηκαν από στενά περιθώρια αρμπιτράζ και τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες.
Αρνητικό παράγοντα, καταλήγει η Dorian, αποτέλεσαν οι κινεζικής συνδεδεμένης ιδιοκτησίας στόλοι, οι οποίοι προσέφεραν ναύλους με έκπτωση από λιμένες των ΗΠΑ και κατευθύνθηκαν μαζικά στον Περσικό Κόλπο, αυξάνοντας την προσφορά πλοίων.
Κατά το τρίμηνο, ο παγκόσμιος στόλος VLGC αυξήθηκε με 5 νέες παραδόσεις. Έως το 2029, αναμένεται η προσθήκη 109 ακόμη πλοίων VLGC/VLAC (συνολικής χωρητικότητας περίπου 9,8 εκατ. κυβ. μέτρων).
Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ανέρχεται πλέον σε 11,1 έτη, ενώ το βιβλίο παραγγελιών αντιστοιχεί σε περίπου 26,7% του παγκόσμιου στόλου.
Πηγή: naftemporiki.gr



